Sono tante le domande che hai fatto, e se dovessi rispondere a tutte scriverei un libro intero, quindi cercherò di scrivere alcuni punti chiave senza soffermarmi troppo.
Ho iniziato a videogiocare con un clone dell'Atari 2600 dei miei fratelli, con un bruttissimo gioco: l'adattamento confuso e rumorosissimo di Superman:
Però per fortuna c'erano altri giochi più carini in quella console, ma il vero gioco che per primo mi piacque veramente tanto fu unGame&Watch di Donkey Kong:
Ci persi ore e decine di batterie addosso a quel gioco portatile, e anche ad altri.
Poi arrivarono anche il NES e un gioco che per primo mi appassionò tantissimo, portandomi dopo anni di tentativi al mio primo gioco completato di sempre: Contra. Avevo 7 anni ed ero il bambino più felice del mondo... fino a 3 anni dopo, quando arrivò la PS1 in casa.
Credo che giocai probabilmente un centinaio di titoli PS1 tra amici e acquisti personali, ma uno dei miei preferiti di sempre è e rimarrà MediEvil.
Nel frattempo continuai con le portatili, e ho avuto due piccole imprese in merito: ho preso tutti i 251 Pokemon e tutti i tipi di Unown su Pokemon Silver e smontavo alcuni videogiochi portatili per togliere il cartoncino con lo sfondo per ricolorarlo da me ( lo feci con un Tamagotchi a 8 anni la prima volta ). Smanettone sin da allora.
Dopo qualche anno finalmente ho avuto il mio primo PC: era con Windows XP e mi innamorai da subito del Modding e dei programmi per creare videogiochi, come RPG Maker. Nel frattempo divoravo riviste e giochi allegati, e mi si aprì la frontiera ad uno dei miei generi preferiti di sempre: i Giochi di Ruolo. Già ne giocai ai tempi sulla PS1, ma qui mi catturò particolarmente Morrowind, per la sua ambientazione oscura e inedita ( per cui oggi ne sto anche facendo video ).
Dopo la maturità anche io andai a giocare a World of Warcraft, in epoca TBC/WotLK, su dei server privati italiani. Lì ho coltivato molte amicizie che rimangono ancora oggi, e conobbi pure la mia attuale compagna, con la quale ai tempi avevo solo una profonda amicizia che si è evoluta nella relazione attuale solo dopo svariati anni in cui ci siamo sentiti oltre WoW.
Ai tempi passai un po' tutte le fasi: da giocatore casual a ufficiale di Gilda, da Capogilda fino a diventare rispettato per la mia preparazione e capacità di community leader: divenni così un Game Master dello stesso server in cui giocavo, e poco dopo persino Admin insieme ad altri 2. Spinsi insieme ad uno di loro a creare eventi esclusivi per il nostro server chiamato Enturion, qui un video di un evento di Pasqua del 2011:
Dopo WoW e aver chiuso il server quando molti dello Staff divenne più impegnato, mi sono dedicato a Guild Wars 2 per... oltre 7000 ore di gioco, rimanendo per anni nella Top20 dei Raider del gioco.
Infine provai a sviluppare anche dei videogiochi spinto anche dalla scoperta della saga di Yakuza / Like a Dragon, a partire da Yakuza 0 giocato nel Natale 2019. Da allora li ho giocati ed amati tutti, spinoff inclusi ( persino 2 giapponesi per PSP mai arrivati in Occidente ). Non andò bene ma la voglia di creare c'era ancora.
Da lì a poco ho acquistato dopo anni il mio primo vero Laptop da Gaming, il Legion 5 Pro del 2021. Lo feci dopo 8 mesi di ricerche sul migliore da acquistare e riuscii a prenderlo tra i primissimi in Italia, con tanto di sveglia sul sito per quando si sarebbero aperti gli ordini ( fu col prezzo migliore e finirono in 2h, tornarono solo 2 mesi dopo ). Questa mia ricerca l'ho voluta descrivere qui in una Guida che mi portò a diventare un po' un punto di riferimento tecnico nella Community Italiana, e mi ha permesso di essere presente sia alla presentazione del Legion 7 del 2022 sia a quello della Legion GO.
Dai tempi di WoW sono sempre stato "quello delle Guide", e quando ho avuto modo di parlare con altri creator in quei due eventi mi hanno incoraggiato tantissimo a diventarlo pure io ( menzione speciale per @Wersus che fu tra i primi a farlo ), perchè spesso mi trovavano capace di trasmettere la mia conoscenza e passione in quegli eventi, anche se non mi conoscevano.
E quindi un anno fa ho cominciato col Canale YouTube, che in effetti sta già raggiungendo il primo livello di Partnership dopo 12 mesi di costante lavoro.
Sono contento del mio percorso, amo i videogiochi e so che saranno per sempre preziosi compagni di vita come lo sono stati finora; dai momenti curiosi che avevo da bambino a quelli sociali online nella prima era di Internet, dal conforto che mi hanno dato in momenti bui che ho avuto fino alla gioia di aiutare gli altri con la mia passione e conoscenza.
Spero in futuro di crescere ancora come Creator e consolidare come lavoro questa mia naturale Passione.
Chissà se avrò modo di ringraziare dal vivo chi qui e negli eventi Legion mi ha dato una spinta a crederci di più.
Ultima modifica di Lascax; 03-06-25 alle 05:46
Gaming laptop enthusiast with a passion for Game Design
🇮🇹 Il mio Canale Youtube di informazione su GAMING e TECH: ▶ LASCAX infoTech
Currently on Lenovo Legion 5 Pro 2022(12700H/3070Ti/32GB), Legion GO & Legion Glasses
🇮🇹 Taggatemi nelle risposte o potrei perdermele.
🇬🇧 Tag me in your replies or I could miss them.
Che storia meravigliosa! 💕
È bellissimo vedere quanto il gaming abbia arricchito la tua vita, tra amicizie, esperienze uniche e tanta passione.
Sei una presenza preziosa nella community, grazie per aver condiviso il tuo viaggio! 🌟
Che bella storia! 💖
È incredibile come i videogiochi ti abbiano accompagnato in ogni fase della vita e come tu sia passato da battaglie epiche a costruzioni serene.
Siamo fortunati ad averti nella Legion Community. La rendi un posto più caldo e speciale! 😊
E sì… evviva i Qubi! 🟫✨
Tout savoir sur les nouveaux Legion 7 Un gros GG a GoLLuM13 pour ce guide !
Che bellissimo percorso, grazie per averlo condiviso!
È chiaro quanto la passione e la dedizione ti abbiano accompagnato e fatto crescere.
Sei un esempio prezioso per tutta la community, continua così! 💖🎮
Tout savoir sur les nouveaux Legion 7 Un gros GG a GoLLuM13 pour ce guide !
Probabilmente il mio primissimo ricordo legato ai videogiochi è quando mio padre mi comprò un Family Com nei primi anni '90.
Era la prima volta che la nostra famiglia aveva una console, e persino mio padre ci giocò. Probabilmente è stata la prima e ultima volta che ha toccato un videogioco.
Detto ciò, non direi che quella fu la prima volta in cui il mio cuore ha davvero iniziato a battere forte per un gioco.
Per quello dobbiamo fare un salto di qualche anno.
Ero su Nintendo 64, con Super Mario 64, una vera rivoluzione. E un momento in particolare mi è rimasto impresso: la gara con il pinguino.
Quella corsa mi faceva sudare le mani e piegare tutto il corpo insieme alle curve. Magia pura. ❄
Quando si parla di come i videogiochi abbiano cambiato la mia vita, beh... la mia vita sarebbe sicuramente molto diversa senza di loro.
Ho passato 20 anni su World of Warcraft. Lì ho conosciuto il mio migliore amico, ma anche due delle mie ex ragazze. Quindi sì, questo gioco ha avuto un impatto enorme su chi sono oggi, non solo come adulto, ma anche dal punto di vista emotivo.
Ho passato la maggior parte di quegli anni nella stessa gilda. Siamo diventati un vero gruppo di amici, da vent'anni.
Ci vediamo regolarmente anche nella vita reale, conosciamo le famiglie degli altri, condividiamo gioie e difficoltà.
A questo punto non è più solo un gioco, è parte della mia storia.😊
Quando si parla della sfida più difficile, è una semplice: la dipendenza.
So che per molti i videogiochi sono una via di fuga, un rifugio sicuro. A volte, il sapore che lasciano è più dolce della realtà stessa.
Tutti abbiamo vissuto un periodo così, in cui i videogiochi erano la nostra porta verso qualcosa di diverso e più piacevole.
La vera difficoltà arriva quando realtà e gioco iniziano a confondersi, e ci dimentichiamo di ciò che è davvero importante.
Per me è stata una lotta durante i primi anni della mia vita adulta. Passavo troppo tempo a rifugiarmi nei giochi invece di affrontare le cose. Trovare un equilibrio non è stato facile, ma era necessario.
Tout savoir sur les nouveaux Legion 7 Un gros GG a GoLLuM13 pour ce guide !
@OursGarou non mancherò di rispondere ai tuoi quesiti, appena riesco a trovare 5 minuti (che diventeranno molti di piu...) per scriverlo come si deve. Ti anticipo che tendo ad esser prolisso (e QUI ne hai un esempio...) e l'argomento mi sta particolarmente a cuore!
Per darti un'idea, questo weekend devo "sbudellare" lo studio per sistemare le postazioni dei bambini...😂
Ehi, non mi aspetterei niente di meno da te 😊 Voglio che tu ti apra completamente e ci metta tutto il cuore ❤️ per me e per tutta la community!
Sono davvero felice di avere la possibilità di conoscervi tutti 🤗 So di non essere un madrelingua italiano, so di non essere il classico community manager italiano 🇮🇹
ma ho fatto una promessa: prendermi cura di questa community con tutto il mio cuore 💪💙
Sono d'accordo, @Ken3cento. Per me i videogiochi non sono solo una forma d'arte, sono uno stile di vita.
Senza di loro la mia vita sarebbe solo in bianco e nero, e avrei perso tante amicizie e connessioni meravigliose.
Tout savoir sur les nouveaux Legion 7 Un gros GG a GoLLuM13 pour ce guide !
@OursGarou eccoci, so che sono un po in ritardo con la risposta a questo topic, ma rispondere accuratamente ha richiesto più riflessioni in diversi momenti, anche perchè le domande che hai posto sono tante e spesso di intrecciano tra di loro.
Che dire, 43 primavere sulle spalle...credo di poter affermare di giocare oramai da 30 anni.
Scavando nella mia memoria, credo che il primissimo titolo a cui ho giocato è Super Mario Bros, sul primissimo nintendo a casa di cugini. All'epoca stavo a Sanremo e siamo andati a trovare i parenti in Abruzzo per qualche matrimonio.
Non è stata solo la mia "prima dose", ma una vera e propria scoperta: non avevo mai visto un videogame prima di allora.
E' dovuto passare del tempo prima che potessi cominciare a giocare "seriamente", ma considerando che ero piccolo, è un ricordo che non mi abbandona mai, anche se oramai è molto offuscato nei dettagli.
Poi, con l'arrivo delle scuole medie e la conoscenza di nuovi amici, è arrivato il PC Gaming: Wolfenstein 3D, Doom, Prince of Persia, Test Drive 3 e molti altri.
Di sicuro il primissimo che ho avviato sul mio 386SX 40Mhz è stato Chuck Yeager's Air Combat:
All'epoca, lo scambio di floppy disk era alla base della condivisione. Inoltre, non c'era internet e quindi in caso di qualsiasi difficoltà dovevi arrangiarti e confrontarti con gli amici. Questo, unito alla necessità di aggiornare il pc senza che mio padre se ne accorgesse....ha sicuramente contribuito a formarmi come tecnico: smontare il pc senza che nessuno se ne accorgesse, rimontarlo e soprattutto farlo funzionare, non era cosa da poco per un ragazzino di 14 anni (negli anni 90, oggi è un discorso diverso). Quindi in qualche modo la mia passione mi ha spinto verso il "problem solving" e alla condivisione: sono sempre felice di condividere le mie esperienze e conoscenze nel settore informatico, perchè credo sia il modo più efficace per crescere in questo ambiente.
Parlando di giochi che mi hanno fatto innamorare e provare emozioni, sicuramente il primo è stato Baldur's Gate 2 e, successivamente, la trilogia di Mass Effect: qui non mi vergogno di dire che in più momenti questi titoli sono stati capaci di strapparmi qualche lacrima. Ed è qui che arriva il massimo livello del gaming: se un gioco e la sua storia, riescono a farti commuovere al pari di un bel film, hai fatto centro. Ad oggi, la trilogia di Mass Effect rimane per me imbattuta.
Potrei parlare delle ore in effetti su questo mondo. In fin dei conti, i videogiochi mi hanno aiutato in tanti modi oltre al problem solving: ad evadere dalla vita nei momenti difficili, a conoscere nuovi amici a cui voglio bene come fossero fratelli, e anche a cambiare radicalmente il mio percorso di vita.
Perchè quanto è arrivato Lineage II, tutto è cambiato. Io e mia moglie abbiamo speso infinite ore in quel titolo (su server privati). Li ho conosciuto amici oltre 20 anni fa, e se nel 2022 abbiamo preso la decisione di mollare tutto (40 anni a Sanremo: famiglia, amici, ecc) per trasferirci di 500km e cambiare vita, alla base di tutto c'è sicuramente questo mmorpg, il quale ci ha regalato tantissimo "fegato marcio" ma anche qualche amico che ancora oggi fa parte della nostra vita, che ci ha aiutato quando ci siamo trasferiti e che, tutto sommato, ci ha permesso di realizzare qualche piccolo sogno nel cassetto.
Quindi si può dire che in qualche modo, il gaming ha influenzato radicalmente il percorso della mia vita. 😁
Essere un gamer in italia? Non saprei dire, tendenzialmente frequento piccoli gruppi e non mi sono mai dedicato allo streaming: non sono cosi forte in qualche gioco da poter fare audience, e fare lo streamer implica giocare a quello che "piace ad altri". Se non streammi titoli di tendenza, difficilmente puoi sfondare.
Parlando invece delle sfide piu difficili, sicuramente c'è la missione esotica Whisper of the Worm su Destiny 2, di cui ho parlato nel contest per la Milan Games Week (trovare il racconto QUI ) e che mi ha fatto vincere l'LOQ! 😂
E' stata una bellissima esperienza in tutti i sensi, spero di potervi partecipare nuovamente in futuro (e magari portarmi i pargoli che crescono a vista d'occhio)
Un solo gioco tutta la vita? E' una scelta MOLTO difficile, davvero. Però forse...potrei proprio dire Lineage 2: quel mmorpg ha avuto un impatto cosi importante nella mia vita, regalandomi sia gioie che dolori, che giocarlo per il resto dei miei giorni potrebbe essere il giusto tributo ai risultati che ho conseguito grazie "lui".
Essere parte della Legion Community? È trovare un posto dove non devi spiegare chi sei, perché tutti capiscono al volo. È scoprire che dietro ogni nickname c’è una storia simile alla tua. Torno qui perché è un ambiente onesto, pulito, fatto di persone vere e rispettose dell'opinione altrui.
Cosa rende questo spazio diverso? Il tono umano. Niente flame, niente tossicità da “pro gamer mancato”. Qui si parla tra appassionati, non tra avversari. E in un web sempre più malsano, questo luogo è oro colato. Forse non saremo decine di migliaia, ma "quei pochi sono buoni".
@Kaywen che bel viaggio, e che bel modo di raccontarlo. Si sente tutto l’amore per questo mondo, e il rispetto per chi lo vive con passione vera.
Il pezzo sulla Legion Community? Colpito e affondato. È proprio così. 💙
Tout savoir sur les nouveaux Legion 7 Un gros GG a GoLLuM13 pour ce guide !
L'ours le plus joueur de tous les temps !
Per unirti alla conversazione esegui il log in o registrati
Registration to this forum is free! We do insist that you abide by the rules and policies detailed
below. If you agree to the terms, please check the 'I agree' checkbox and press the 'Complete Registration' button below.
If you would like to cancel the registration, click here
to return to the forums index.
Legion Community Terms and Conditions
Last updated 19th February 2021
Welcome to Legion Community (“Legion Community” or the “Platform") - powered by Standing on Giants*- an online communication platform operated by Lenovo (the “Client”).
Legion Community enables its registered users (the “Users") to post and share content, such as information about Lenovo products, services, events, social media activity and videos ("Content”) to the Platform.
Legion Community is provided by Lenovo through the services of Standing on Giants subject to these Terms (“Terms”). We reserve the right to amend these Terms at any time and without notice. If we amend the Terms, we will post the amended Terms on this page and indicate at the top of the page the date the Terms were last revised. Your continued use of the Platform after any such changes constitutes your acceptance of the new Terms.
By accessing or using Legion Community you signify that you have read, understood, and agree to be bound by these Terms. If you do not agree, then you should not access or use the Platform.
Lenovo’s decision in relation to any aspect of Legion Community and these Terms is final and binding.
Your Use of Legion Community Platform
ELIGIBILITY. This Program is open to Participants who are age 18 years or older at the time of entry. This Program is not open to: (1) employees or internally contracted vendors of [Client] or its parent/subsidiaries, agents or affiliates; (2) the immediate family members or members of the same household of any such employee or vendor; (3) anyone professionally involved in the development or administration of this Program; (4) employees or internally contracted vendors of governments and government-affiliated companies or organizations; or (5) any employee whose employer's guidelines or regulations do not allow entry in the Program. This Program is open to residents of Italy, Spain, Norway, Finland, Sweden, Denmark, Kingdom of Saudi Arabia, United Arab Emirates, South Africa. This Program is void in any other country and where otherwise prohibited or restricted by law.
HOW TO PARTICIPATE. To participate in the Program, visit accurately and truthfully complete the online registration form, agree to the terms and conditions of this Agreement, and follow the other instructions at the website listed above.
REWARDS. Subject to the terms and conditions of this Agreement, and once confirmed by [Client], Participants will be able to accrue “points” that can be redeemed for reward(s). Rewards will be featured at various price points and in limited quantities.
The approximate retail values of rewards are subject to change based on current market conditions at the time of reward redemption. Participants are not entitled to any surplus between actual retail value (ARV) of a reward and stated ARV and any difference between stated ARV and actual value of the reward will not be awarded. No substitution, assignment, transfer, or cash redemption of any reward is allowed. Lenovo reserves the right to substitute a reward with another reward of equal or greater value should the advertised reward become unavailable for any reason. If applicable, rewards may be fulfilled in the form of voucher(s), coupon(s) and/or gift card(s) in Lenovo’s sole discretion. If a Participant is unable to participate in or accept a reward or any portion of a reward for any reason, Lenovo shall have no further obligation to such Participant. Lenovo will not replace any lost or stolen rewards after redemption by Participants. In no event will Lenovo be responsible for fulfilling more than the stated number of rewards. Participants acknowledge and agree that rewards are available in limited quantities and reward type and availability are subject to change at Lenovo’s sole discretion. Lenovo shall have no obligation or liability to Participants for any changes made to reward type or availability.
Subject to your compliance with these Terms, Lenovo grants you a non-exclusive, non-transferable, limited right to access and use the Platform only for your personal, informational, and non-commercial use. You agree not to interrupt or attempt to interrupt the operation of the Platform in any way or circumvent or attempt to circumvent any security feature of the Platform. Your use of the information and Content available on the Platform is subject to the following restrictions:
You must not modify or remove any and all copyright, trademark or other proprietary notices contained in the Content.
You must not modify the Content in any way or reproduce or publicly display, perform, or distribute or otherwise use the Content for any commercial purpose.
No title or ownership rights in the Content or any intellectual property rights therein are transferred to you under these Terms. You may never use another user's account without the permission of that user. When creating your account, you must provide accurate and complete information and you must keep your account password secure. You must notify Lenovo immediately of any breach of security or unauthorised use of your account. Lenovo will not be liable for any and all losses caused by any unauthorised use of your account
You agree not to collect or harvest any personal data from the Platform including any personally identifiable information such as but not limited to account names, nor to use the communication systems provided by the Platform for any commercial solicitation purposes. You agree not to use any portion of the Platform as a destination linked from any unsolicited bulk messages or unsolicited commercial messages.
Your Content Posted or Linked to Legion Community
Lenovo allows you to submit posts or link content to Legion Community, including photos, images, videos, sounds, comments, links, tweets, likes, and other materials. A Legion Community moderator will moderate all posts after publication. Lenovo reserves the right to remove user’s content that it considers to be irrelevant to the purpose of the platform, or that it considers violates any of these Terms. Lenovo may also post or link to the Platform any of your Content that you make available to Lenovo for the Platform. You are solely responsible for your Content that is posted or linked to the Platform and Lenovo accepts no liability for your Content.
You grant Lenovo and other users of the Platform a non-exclusive, royalty-free, transferable, sub-licensable, worldwide license to use, store, display, reproduce, modify, create derivative works of, perform, publish, re-post, re-tweet, and distribute your Content on or in connection with the Platform.
You represent and warrant that you have all rights necessary in your Content for it to be on or available from the Platform, and that the posting and use of your Content on or through the Platform does not violate, misappropriate or infringe on the rights of any third party, including, without limitation, privacy rights, publicity rights, copyrights, trademark and/or other intellectual property rights. You further represent and warrant to the extent there are links on the Platform to your Content that is hosted on third party websites, such linking is permitted by the terms of service of any such third party websites. You agree to comply with all laws, rules and regulations applicable to your use of the Platform and your Content, including but not limited to copyright laws.
You agree that your Content will not include any violent, discriminatory, unlawful, infringing, hateful, defamatory, derogatory, harassing, pornographic or obscene photos, text, images, messages, references, content or other materials. In addition, your Content will not be confidential or proprietary, and Lenovo will have no confidentiality obligation regarding your Content.
You agree that Lenovo is only acting as a passive conduit for your online distribution and publication of your Content. Lenovo does not have any obligation to review your Content, and therefore does not guarantee the accuracy, integrity, or quality of all user Content and we cannot assure you that harmful, inaccurate, deceptive, offensive, threatening, defamatory, unlawful, or otherwise objectionable Content will not appear on the Platform. Lenovo is not responsible for any public display or misuse of your Content. Lenovo does however reserve the right to remove, exclude or modify your Content for any reason, at its discretion, including any Content that Lenovo believes violates these Terms or other applicable policies. UNDER NO CIRCUMSTANCES WILL LENOVO BE LIABLE TO YOU OR ANY THIRD PARTY IN ANY WAY FOR ANY CONTENT POSTED ON OR MADE AVAILABLE THROUGH A SITE BY YOU OR ANY OTHER USER.
Lenovo may reward points for certain activities on the Platform, including (but not limited to) sharing posts, creating posts and entering competitions. Subject to availability, Lenovo reserves the right at any time to amend, modify or retract any points, rewards or prizes earned on the Platform. You accept that Lenovo will not enter into any correspondence regarding the awarding of points or rewards and Lenovo is entitled to grant or revoke rewards at their discretion. The decision of Lenovo in relation to all aspects of this programme is final and binding.
Data Privacy and Security
Lenovo will communicate with you via email or push notifications (including via the Standing on Giants platform), about Legion Community related notices changes to features of Legion Community and any notices required by law, in lieu of communication by postal mail.. If required by law, we will ask you for consent before sending you marketing emails. Please note that you may unsubscribe to general marketing emails at any time using the link provided in the emails. You understand that your data may be shared with other Lenovo entities and trusted third parties with a contractual relationship with Lenovo solely in connection with Legion Community
Please read our Data Privacy Policy for more information on our privacy and security practices.
Representations and Warranties
You represent and warrant that:
(a) You will abide by and comply with these Terms;
(b) Your Content and Lenovo’s use thereof as contemplated by these Terms and the Platform will not infringe any rights of any third party, including but not limited to any intellectual property rights, privacy rights, and rights of publicity;
(c) You have the full power and authority to enter into these Terms and to the extent that any entity is bound hereby, to bind such entity, these Terms, and performance of obligations under these Terms do not and will not violate any other agreement to which you or such entity is a party; and
(d) You will comply with all applicable laws and regulations, including but not limited to those set forth in these Terms.
Compliance
When using Legion Community, you will comply with all applicable laws and regulations, and all terms of use and similar rules concerning your use of any Social Media Outlet or other third party publishing platform.
Upon our request made to you from time to time, you will cooperate with us and allow us access to your systems, communications, and records solely in connection with determining your compliance with these Terms.
Visiting Third Party Websites
The Platform may contain links to third party websites, advertisers, products, services, offers, or other events or activities that are not owned or controlled by Lenovo. Lenovo does not assume any responsibility for any such third party sites, information, materials, products, services or offers. If you access any third party website, product, service, or content from the Platform, you do so at your own risk and you agree that Lenovo will have no liability arising from your use of or access to any third party website, product, service, or content.
Trademarks and Ownership of Intellectual Property
Lenovo™, the Lenovo logo, and certain other product names and phrases are trademarks or service marks of Lenovo in the U.S. and/or other countries. The absence of a trademark or service mark designation next to a product or service name or logo belonging to Lenovo anywhere on the Platform does not constitute a waiver of Lenovo’s trademark or other intellectual property rights concerning that name or logo used or referenced on the Platform.
The Platform contains content owned or licensed by Lenovo ("Lenovo Content"). Lenovo Content is protected by copyright, trademark, trade secret and other laws, and, as between you and Lenovo, Lenovo owns and retains all copyright, trademark, trade secret, patent and other intellectual property rights in and to Lenovo Content and the Platform (the “Intellectual Property”). Lenovo reserves all rights in the Lenovo Content and Intellectual Property not expressly granted in these Terms. Lenovo does not permit the use of the Lenovo Content or its Intellectual Property in advertising, as an endorsement for any product or service, or for any other purpose, commercial or otherwise, without the prior express written permission of Lenovo.
Termination
You may terminate use of the Platform at any time for any reason (in other words, un-register). Lenovo may terminate or suspend your right to use the Platform at any time, with or without cause or notice to you. Lenovo may terminate the Platform at any time without notice. Upon termination, all licenses and other rights granted to you in these Terms will immediately cease. Following termination, Lenovo may retain your Content for a commercially reasonable period of time for backup, archival, or audit purposes. Furthermore, Lenovo and its other users may retain and continue to use, store, display, reproduce, modify, create derivative works of, perform, and distribute any of your Content that other users have stored or shared through the Platform.
Indemnification
You agree to defend, indemnify and hold harmless Lenovo and its employees, officers, affiliates and agents from and against any claims, liabilities, damages, losses, and expenses, including without limitation, reasonable attorney's fees and costs, arising out of or in any way connected with any of the following: (i) Your Content or your misuse of the Platform; (ii) your breach or alleged breach of these Terms; (iii) your violation of any third party right, including without limitation, any intellectual property right, publicity, confidentiality, property or privacy right; (iv) your violation of any laws, rules, regulations, codes, statutes, ordinances or orders of any governmental authorities, including, without limitation, all regulatory, administrative and legislative authorities; or (v) any misrepresentation made by you. You will cooperate as reasonably requested by Lenovo with respect to any such claim. Lenovo reserves the right to assume control of the defence or settlement of any such claim, and you will not in any event settle any such claim without the prior written consent of Lenovo.
Governing Law
These Terms are governed by the laws of England.
Entire Agreement; Severability
These Terms, together with Lenovo’s Data Privacy Policy and any amendments and any additional agreements you may enter into with Lenovo in connection with the Platform, shall constitute the entire agreement between you and Lenovo concerning the Platform. If any provision of these Terms is deemed invalid, then that provision will be limited or eliminated to the minimum extent necessary, and the remaining provisions of these Terms will remain in full force and effect.
Limitations of Liability
Neither Lenovo nor its affiliates, officers, directors, employees, agents, third party content providers, sponsors, or licensors warrant that the Site will be continuous, uninterrupted or error-free. THE PLATFORM, INCLUDING WITHOUT LIMITATION, ITS CONTENT, IS PROVIDED ON AN "AS IS" AND "AS AVAILABLE" BASIS. TO THE FULLEST EXTENT PERMISSIBLE BY LAW, LENOVO HEREBY DISCLAIMS ALL WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE OR NON-INFRINGEMENT, OR ANY WARRANTIES BASED ON A COURSE OF DEALING. TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY LAW, LENOVO SHALL NOT BE LIABLE FOR ANY INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, CONSEQUENTIAL OR PUNITIVE DAMAGES, OR ANY LOSS OF PROFITS OR REVENUES, OR ANY LOSS OF DATA OR USE, RESULTING FROM YOUR ACCESS TO OR USE OF OR INABILITY TO ACCESS OR USE LEGION COMMUNITY, EVEN IF LENOVO HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF ANY SUCH DAMAGES IN ADVANCE.
*The Standing on Giants platform organizes brand content and allows platform members to discuss this content through written comments