عيد الأرض 2024

• 11
    Replies
  • 92
    مشاهدات
  • UnapologeticDino's Avatar
    Community Manager
    مرحبًا بالجميع وعيد أرض سعيد!

كما تعلمون، اليوم يجب علينا التركيز بشكل إضافي على حماية البيئة، ولكنني أعتقد أنه يجب أن يكون كل يوم عيد أرض في عقولنا، حيث نضع أنفسنا في العقلية التي تجعل من تقديم المساهمة اليومية الصغيرة فرقاً في مساعدة البيئة!

يرجى أخذ لمحة عن الفيديو المشارك على الموقع الرسمي ليوم الأرض الذي يتحدث عن إحدى التهديدات العديدة التي نواجهها، وهي البلاستيك الدقيق!

ما هي الإجراءات اليومية التي تتخذها للحد من تأثيرك؟

أحاول استخدام أقل كمية ممكنة من البلاستيك، وأنا دائمًا أمشي بأكياس ورقية، ولا أشتري الماء في زجاجات بلاستيكية وما إلى ذلك.

أخبرني عنك!

ولأنني ديناصور في الاصل، ها هي صورة لي على عشب اخضر، يرجى مشاركة صورة التقطتها تمثل جمال الطبيعة الأم!

Name:  baby-dinosaur-eating-grass_807044-10(1).jpg
Views: 72
Size:  36.9 KB

Wanna unleash your gaming skills? Check out our game nights schedule by clicking here!

Just landed in Legion Community? Introduce yourself and join the party here!👋

Need answers? Shoot me a message in private for some one-on-one assistance!

• 11 Replies

• marwamero's Avatar
    Level 25
    أتمنى في مصر يلغوا الأكياس والعلب البلاستيكية لأن الناس بتستخدمها بشراهة غير معقولة وهو ما ينذر بكارثة بيئية في المستقبل القريب
    Marwa croft 🔥
  • UnapologeticDino's Avatar
    Community Manager
    @marwamero
    حقيقة فعلاً ومفيش ادراك اوي للموضوع للأسف

Wanna unleash your gaming skills? Check out our game nights schedule by clicking here!

Just landed in Legion Community? Introduce yourself and join the party here!👋

Need answers? Shoot me a message in private for some one-on-one assistance!

• malak981's Avatar
    Level 6
    انا اصلا بستخدم tote bag دايما واي حاجه بشتريها بشيل الغلاف لحد ما الاقي باسكت زباله وارميها
    وبدايق جدا لما الاقي حد مش مهتم ويرمي اي حاجه في الشارع او لما حد يشتري ماء في قوارير بلاستيك كثير
    انا ماشيه دايما بازازه مايه من البيت
  • muhmaed50913333's Avatar
    Level 52
    للاسف مفيش وعي بالحجات دي فمصر😓
  • Ebrahim2018's Avatar
    Level 8
    المفروض يكون في اهتمام اكتر على البيئه ونراعي ان منتعبش عمال النظافه

kindly visit my youtube channel:

NOVICE EDITOR
  • M2lobaz's Avatar
    Level 48
    أتمنى في مصر يلغوا الأكياس والعلب البلاستيكية لأن الناس بتستخدمها بشراهة غير معقولة وهو ما ينذر بكارثة بيئية في المستقبل القريب

اكتر حاجة مستفزة في معظم المنتجات المصرية ان التغليف بيبقي بلاستيك او مواد غير قابلة للتحلل .. تقريبا لأن تكلفتها ارخص ولكن علي المدي البعيد هيسبب كارثة فعلا ارجوا كل الشركات الانتاجية خصوصا شركات المواد الغذائية تتحمل المسؤولية وتقدم حلول جذرية في الموضوع دا
    Hardly Adapting...Barely Surviving
  • walaeltayer's Avatar
    Level 25
    @UnapologeticDino

فعلاً البلاستيك داخل فى معظم استهلكنا اليومي من المنتجات دا غير كمان ان بيبقى معاد تدويره. وعلى فكرة فى معالق وشواك بلاستيك لا تصلح للأستخدام الأدمى خدوا بالكوا منها في المطاعم.

Name:  20230326_213004.jpg
Views: 20
Size:  98.6 KB

صورة للطبيعة بس من بعيد شويه
    waleed
  • AmrAli1's Avatar
    Level 40
    مرحبًا بالجميع وعيد أرض سعيد!

كما تعلمون، اليوم يجب علينا التركيز بشكل إضافي على حماية البيئة، ولكنني أعتقد أنه يجب أن يكون كل يوم عيد أرض في عقولنا، حيث نضع أنفسنا في العقلية التي تجعل من تقديم المساهمة اليومية الصغيرة فرقاً في مساعدة البيئة!

يرجى أخذ لمحة عن الفيديو المشارك على الموقع الرسمي ليوم الأرض الذي يتحدث عن إحدى التهديدات العديدة التي نواجهها، وهي البلاستيك الدقيق!

ما هي الإجراءات اليومية التي تتخذها للحد من تأثيرك؟

أحاول استخدام أقل كمية ممكنة من البلاستيك، وأنا دائمًا أمشي بأكياس ورقية، ولا أشتري الماء في زجاجات بلاستيكية وما إلى ذلك.

أخبرني عنك!

ولأنني ديناصور في الاصل، ها هي صورة لي على عشب اخضر، يرجى مشاركة صورة التقطتها تمثل جمال الطبيعة الأم!

Name:  baby-dinosaur-eating-grass_807044-10(1).jpg
Views: 72
Size:  36.9 KB
    لقيتلك صورة برضك 😛😛😛😛😂
  • AceAngel's Avatar
    Level 19
    يوم أرض سعيد
    المناطق اللي فيها أخضر كتير زي الاستراحات اللي تحت الشجر أو الحدايق افضل اماكن ممكن تقضي فيها وقت لذيذ ومفيد للصحة علشان الهوا بيبقي نقي واللون مش مزعج للعين اتمني الاقي اماكن عامة كتير زي كدا في مصر
    ||\\__YOUR TEAM CARRIER__//||