Les Intel Arc & Iris Xe Graphics Driver 32.0.101.6297 bêta débarquent, quoi de neuf ?

• 2
    Replies
  • 16
    vues
    Level 52

En parallèle à Nvidia, Intel publie de nouveaux pilotes graphiques, les Arc & Iris Xe Graphics Driver 32.0.101.6297. Étant en version bêta ces drivers ne corrigent pas les problèmes précédemment rencontrés.

Nous sommes devant une version dite mineure avec à la clé du Game On pour les puces Arc série A et les processeurs Intel Core Ultra avec les GPU Intel Arc. Cela concerne Farming Simulator 25, Planet Coaster 2 et Dragon Quest III HD-2D Remake. Étonnamment, Intel n’a pas ajouté le support de deux “gros” titres attendus, S.T.A.L.K.E.R 2 : Heart of Chornobyl et Microsoft Flight Simulator 2024. Ils seront disponibles le 20 novembre et le 19 novembre.

Il y a plusieurs problèmes connus qui sont à peu près les mêmes qu’avec les précédents pilotes Intel Arc Graphics 32.0.101.6130 Beta. Ils affectent Call of Duty : Black Ops 6, Doom Eternal, DaVinci Resolve Studio et d’autres jeux et applications.

Notes de version
    Game Ready
    Intel Game On Driver support on Intel Arc A-series Graphics GPUs and Intel Core Ultra with built-in Intel Arc GPUs for:

• Farming Simulator 25
    • Planet Coaster 2
    • Dragon Quest III HD-2D Remake

Known Issues

• Intel Arc A-Series Graphics Products:
      • Call of Duty: Black Ops 6 (DX12) may exhibit darker than expected shadows in certain campaign scenarios.
      • Doom Eternal (VK) may exhibit intermittent flickering corruption in the game menu and during gameplay.
      • Topaz Video AI may experience errors when exporting videos after using some models for video enhancements.
      • Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio may experience lower than expected performance.

• Intel Core Ultra Series 1 with built-in Intel Arc GPUs:
      • SPECworkstation3.1 may exhibit system instability while running certain workloads.
      • PugetBench for Davinci Resolve Studio V19 may experience errors intermittently with benchmark preset set to Extended.
      • Davinci Resolve Studio v19.0 may experience errors while rendering OpenVino test scenarios.

• Intel Core Ultra Series 2 with built-in Intel Arc GPUs:
      • Adobe Premiere Pro may exhibit corruption in the output video after performing 8K AV1 Encode.
      • Davinci Resolve Studio v19.0 may experience errors while rendering OpenVino test scenarios.
      • Star Wars Outlaws (DX12) may experience sporadic crash during gameplay.

• Intel Arc Control Known Issues:
      • Schedule Updates for Drivers may not work intermittently.
      • Arc Control Studio capture or stream may not stop intermittently when using the stop option. A workaround is to use Exit app option in
      • Settings to stop the recording.

Le téléchargement se passe >>ICI<<

Source : GinjFo
    Tag me to be sure I see the answer and reply to you / Taguez moi pour être sûr que je vois la réponse et vous réponde en retour
    Most of my writings in no particular order (mostly in French) / La plupart de mes écrits sans ordre particulier
    >> HERE/ ICI <<

• 2 Replies

Level 52
    J'ai cru lire aussi que NVidia se lance dans les CPU ?
    Level 52
    @Valiguard c'est exact architecture ARM comme les SoC de Qualcomm
    Tag me to be sure I see the answer and reply to you / Taguez moi pour être sûr que je vois la réponse et vous réponde en retour
    Most of my writings in no particular order (mostly in French) / La plupart de mes écrits sans ordre particulier
    >> HERE/ ICI <<